مکان های مناسب دنیا برای دیدن آسمان پرستاره کدامند؟

به گزارش وبلاگ ساختمان، دنیای سفر/ با اینکه کرونا تمام دنیا را تحت سلطه خود قرار داده است، با این وجود می خواهیم شما را با مکان های مناسب دنیا برای دیدن آسمان پرستاره در این خبر آشنا کنیم.

مکان های مناسب دنیا برای دیدن آسمان پرستاره کدامند؟

داستان چیست؟

به نقل از ام اس ان انجمن بین المللی آسمان تاریک (IDA) که در سال 1988 تأسیس شد، بیش از 130 مکان را به عنوان بهترین مکان برای رصد آسمان به رسمیت می شناسد. یونسکو نیز تعدادی از ذخایر معتبر Starlight را در قالب لیست مکان های میراث نجومی معرفی کرد. این نقاط جالب به بازدید نمایندگانشان فرصت می دهند اطلاعات بیشتری را در خصوص دنیا و سیاره ای که در آن زندگی می نمایند، بدست بیاورند.

پارک ملی برایس کانیون

برایس کانیون با وسعتی بالغ بر 35000 هکتار بدلیل ساختار صخره ای منحصر بفردش یکی از بهترین مکان ها برای رصد آسمان پر ستاره است، اما کمتر از گراند کانیون در مرکز توجه مردم و گردشگران نهاده شد. این در صورتی است که بازدیدنمایندگان پارک ملی برایس کانیون می توانند 7500 ستاره را در آسمان شب این پارک ملی ببینند.

منطقه حفاظت شده بین المللی آئوراکی مکنزی

منطقه حفاظت شده بین المللی آئوراکی مکنزی سال2012 در نیوزیلند تاسیس شد. این منطقه یکی از بهترین مکان ها برای ثبت لحظات شگفت انگیز آسمان است.

بیشتر بخوانیدسفر به نیوزیلند | جاذبه های گردشگری نیوزیلند

منطقه حفاظت شده طبیعی نامیب رند

منطقه حفاظت شده طبیعی نامیب رند یکی از تاریک ترین مکان های روی زمین است، زیرا نزدیکترین سکونتگاه های انسانی در 60 مایلی آن واقع شده اند. در اصل نزدیک به 500 هزار هکتار از اراضی جنوب غربی نامیبیا توسط مرکز آموزش محیط زیست صحرای نامیب محافظت می شوند. مسافران و گردشگران می توانند این منطقه را برای یک اقامت شبانه با هدف رصد آسمان پرستاره رزرو نمایند.

لاپالما و تنریف

جزایر قناری سه منطقه پرستاره شناخته شده را در خود جای داده است. آسمان شب پرستاره را می توان بطور واضح از سراسر مجمع الجزایر اقیانوس اطلس مشاهده کرد، اما ستاره شناسان حرفه ای و آماتور بطور معمول به لاپالما و تنریفه سفر می نمایند تا بتوانند با استقرار در مناطق مخصوص، آسمان پرستاره را به بهترین شکل رصد نمایند.

بیشتر بخوانیدآشنایی با جزایر قناری | سفر به بهشت اروپا

ماونا کی

آتشفشان خفته ماونا کی واقع در جزیره بیگ، مرتفع ترین قله هاوایی است. گردشگران می توانند در جریان بازدید از این منطقه آتشفشانی با وسیله نقلیه خود یا به عنوان بخشی از گشت و گذار راهنمایی شده به سمت قله آتشفشان بروند.

بیشتر بخوانیدسفر به هاوایی | جاذبه های گردشگری هاوایی

پارک ملی ساگارماتا

پارک ملی ساگارماتا در بلندترین قله دنیا یعنی کوه اورست واقع شد. این پارک ملی شامل مجموعه ای از مسیرهای پیاده روی در قله های کوهستانی قابل دسترسی و یک منطقه جنگلی با ارتفاع کمتر از قله هاست. گردشگران می توانند با بازدید از پارک ملی ساگارماتا آسمان شب و ستارگان درخشان را به بهترین شکل ببینند.

کویر آتاکاما و دره الوکی

کمی بارش باران، ارتفاع زیاد و آلودگی کم نور در منطقه عظیم آتاکاما-الکی شیلی این منطقه را به ستاره شمالی دنیاگردی و گردشگری تبدیل می نماید و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند.

بیشتر بخوانیدچرا باید به شیلی سفر کرد؟ | 21 دلیل سفر به شیلیمنبع: همگردی

به "مکان های مناسب دنیا برای دیدن آسمان پرستاره کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های مناسب دنیا برای دیدن آسمان پرستاره کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید