توئیت های پمپئو در تعریف از سیاست دولت ترامپ در قبال کره شمالی

به گزارش وبلاگ ساختمان، وزیر امور خارجه آمریکا در چند توئیت به تعریف از اقدامات و سیاستهای دولت دونالد ترامپ در قبال کره شمالی پرداخت.

توئیت های پمپئو در تعریف از سیاست دولت ترامپ در قبال کره شمالی

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا در ابتدای این توئیتهایش نوشت: آمریکا، دنیا را برای اعمال تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی از بابت برنامه هایش در زمینه موشک بالستیک و سلاح های کشتار جمعی متحد کرد و سازمان ملل را وادار به اعمال تحریم ها ساخت به جای آن که بر روی نقض کننده ها در میان پنج عضو دائم شورای امنیت چشمانش را ببندد.

پامپئو در ادامه با اشاره به نشست های برگزار شده میان دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سالهای گذشته نوشت: دو نشست در سنگاپور و هانوی و بعدا یک نشست تاریخی در منطقه غیرنظامی مرز دو کره، پیروزی ها غیرقابل انکار هستند.

او ادامه داد:بیانیه 2018 سنگاپور اولین تعهد از سوی یک رهبر کره شمالی به یک خلع سلاح هسته ای گسترده بود.

وزیر خارجه آمریکا در توئیت دیگری نوشت: ما اجساد 70 سرباز آمریکایی که جانشان را در حین خدمت در جنگ کره از دست دادند به کشور بازگرداندیم.

او همچنین گفت: جمهوری دموکراتیک خلق کره از زمانی که مذاکرات ما شروع شد سلاح هسته ای یا موشکهای بالستیک دوربرد آزمایش ننموده است.

پامپئو سپس در یک توئیت دیگر از وزیر خارجه کره جنوبی به خاطر یاری به امن تر و آزادتر نگه داشتن شبه جزیره کره تشکر نموده و در سرانجام نیز در توئیت دیگری گفت: چند دهه مماشات و عدم تعامل خطرناک در قبال کره شمالی خاتمه یافته است. دیگر برون سپاری سیاست خارجی ما به تقویت کننده هایی همچون حزب کمونیست چین در کار نیست.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "توئیت های پمپئو در تعریف از سیاست دولت ترامپ در قبال کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت های پمپئو در تعریف از سیاست دولت ترامپ در قبال کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید