خبرنگاران 264 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر پرداخت شد

به گزارش وبلاگ ساختمان، بوشهر- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: با وجود همه مسائل مالی اما در راستای ایجاد رونق مالی در روستاها،با همت دولت تدبیر و امید از سال 96 تا به امروز برای نخستین بار 264 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در این استان پرداخت شده است.

خبرنگاران 264 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر پرداخت شد

حمید رضا پناه روز یکشنبه در نشست تبیین عملکرد دولت های یازدهم و دوازدهم در سالن کنفرانس شهدای وبلاگ ساختمان مرکز بوشهر اضافه نمود: این میزان اعتبار اشتغال روستایی در استان بوشهر به 2هزار و 496 نفر پرداخت شده که زمینه اشتغالزایی چهار هزار و 308 نفر را فراهم نموده است.

وی اضافه نمود: طرح اشتغال روستایی از جمله گام های بلند دولت تدبیر و امید در راستای دستیابی به توسعه پایدار، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد رونق مالی بوده است.

به گفته پناه امروز اشتغال یکی از مهمترین مطالبات و درخواست های مردمی از مدیران و مسئولان جامعه است به همین دلیل کوشش شد با ایجاد اشتغال های کوچک و زودبازده به خصوص در روستاها زمینه رونق مالی فراهم گردد.

وی اضافه نمود: آئین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از طرح های دولت در ابتدای سال 96 به اجرا درآمد و نقش مؤثری در برطرف معضل بیکاری در روستاهای استان و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها ایفا کرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهرگفت: اجرای طرح اشتغال روستایی، توسعه متوازن را برای مردم این مناطق به ارمغان آورد.

وی اضافه نمود: راه اندازی 41 مرکز بومگردی و گردشگری و پرداخت 204 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد 225 فرصت شغلی، راه اندازی 32 سردخانه، 220 گلخانه، تکمیل زنجیره گوشت سفید، احداث کارخانه جوجه کشی به مبلغ 6 میلیارد تومان و ایجاد 40 فرصت شغلی، راه اندازی کشتارگاه گوشت سفید با 5میلیارد و 900 میلیون تومان و 70 نفر فرصت شغلی از جمله طرح های اشتغال روستایی است که در استان بوشهر راه اندازی شده است.

وی یادآورشد: همچنین در این مدت نیز 34میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی فراگیر نیز به 61 طرح در شهرها پرداخت و زمینه اشتغال 825 نفر در استان فراهم شد.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به صدور 11 هزار و 640 فقره مجوز مشاغل خانگی به صورت مستقل و پشتیبان گفت: براین اساس 68میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به 10هزار و 868 نفر پرداخت و زمینه اشتغال 13هزار و 203 نفر در استان فراهم شد.

وی یادآور شد: همچنین در همین مدت 34میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغال فراگیر به 61 نفر با اشتغالزایی 825 نفر پرداخت شده است.

به گفته پناه در استان بوشهر 24 مرکز کاریابی غیر دولتی فعال هستند که از این تعداد 15 کاریابی داخلی و مابقی کاریابی دریایی هستند که از سال 92 تاانتها سال 98، هشت هزار و 390 نفر به وسیله این مراکز به شرکت ها و موسسه ها معرفی و مشغول به کار شده اند.

ابلاغ 86 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های اشتغال روستایی استان بوشهر

این مقام مسئول یادآورشد: سال جاری 86 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های اشتغال روستایی و 100 میلیارد تومان نیز برای تکمیل طرح های نیمه تمام اشتغالزایی روستایی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: همچنین سال جاری 68 میلیارد ریال تسهیلات اعتباری بانکی برای اجرای طرح های مشاغل خانگی استان بوشهر ابلاغ شده است که تسهیلات اشتغال روستایی در مناطق مرزی با سود بانکی 4 درصد و غیرمرزی 6 درصد پرداخت می گردد.

شفافیت مهمترین ابزار برای افزایش کارآمدی

وی با اشاره به رونمایی از سامانه های شفافیت از سوی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: شفافیت ابزاری برای افزایش کارآمدی، بهره وری و تحقق نظارت مردمی است.

پناه ادامه داد: شفافیت یکی از راهکارهای جدی مبارزه با فساد وابزاری برای افزایش کارآمدی وتحقق نظارت مردم است و گام های بلندی در این خصوص برداشته شده است.

وی اضافه نمود: انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه وزرات متبوع، تکمیل سامانه شناسنامه قراردادها و مجامع شرکت ها، رتبه بندی وسطح بندی شرکت های زیر مجموعه شستا، تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی، راه اندازی سامانه های جامع وهوشمند بخش تعاون و سامانه جامع روابط کار، اعلام لیست دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی وتسهیلات بالای 50 میلیون ریالی مشاغل خانگی، تسهیلات کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا، سامانه های دستگاه های زیر مجموعه مانند بهزیستی، صندوق ها و بانک ها و نیز انتشار همه قراردادهای وزارت با پیمانکاران از جمله گام های بلند دولت در جهت شفاف سازی است.

مدیرکل تعاون، کار رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه نمود: هر گامی که در جهت شفافیت برداشته گردد می تواند فساد و رانتخواری را ریشه کن کند و هنگامی که اتاق شیشه ای شکل بگیرد، فساد برجسته ونمایان می گردد و سرعت مقابله و جلوگیری از فساد افزایش می یابد که این راهبرد باید در دستور کار تمام مسئولان در هر سطحی قرار گیرد.

با همت دولت پنج ساختمان ملکی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی احداث شد

به گفته پناه، استان بوشهر 11 اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دارد که قبل از دولت تدبیر و امید تنها سه ساختمان ملکی در استان وجود داشت اما امروز این شمار به هفت ساختمان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: افزون بر این اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دیلم نیز در دست ساخت است که به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

170 میلیارد تومان برای احداث مجموعه های ورزشی کارگران استان بوشهر

وی ادامه داد: تا قبل از دولت یازدهم تنها 2 فضای ورزشی شامل مجموعه ورزشی بوشهر و زمین چمن دشتستان وجود داشت اما امروز پنج مجموعه ورزشی در این استان در شهرستان های تنگستان، دشتی، گناوه و بوشهر در دست ساخت است.

مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: برای احداث این مجموعه های ورزشی 170 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر هیات دولت به این استان اختصاص یافته است.

به گفته پناه با وجود همه مسائل مالی و تنگناههای اعتباری اما دولت کارگران را فراموش نکرد و کوشش شد با تخصیص اعتبارات مناسب در زمینه ورزش کارگران، نیروی کار فعال، پویا و با نشاطی در اجتماع باشد.

پناه صدور 14 مجوز مشاوره کارآفرینی و 351 فقره پروانه کار و تجدید 66 پروانه کار برای اتباع، کاهش زمان رسیدگی به مراجع حل اختلاف های کارگری از 30 به 14روز و کاهش رسیدگی به پرونده ها از 23 به 15 روز، انجام بیش از 70 هزار بازرسی در کارگاه ها، حل و فصل 16 هزار و 969 درخواست در هیات های تشخیص و تجدید نظر، ارائه 54 هزار نفر ساعت آموزش رایگان ایمنی و بهداشت کار را از جمله اقدام های این اداره کل در هفت سال گذشته گفت.

تاسیس 1365 تعاونی در دولت تدبیر و امید در استان بوشهر

وی ادامه داد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز یک هزار و 365 تعاونی با هفت میلیارد و 526 میلیون تومان اعتبار و 14هزار و 651 نفر عضو در استان بوشهر راه اندازی شده است.

پناه راه اندازی پنج تعاونی دانش بنیان با 36 نفر عضو، تشکیل نخستین شرکت سهامی عام استان با 200 نفر عضو، تشکیل 139 تعاونی بانوان با هزار و 375 نفر عضو، 19 تعاونی دهیاری و تشکیل اتحادیه تخصصی را از جمله تعاونی های تشکیل شده در استان بوشهر بیان نمود.

244 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی به مشاغل آسیب دیده از کرونا در استان بوشهر پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: از 840 میلیارد ریال درخواست صاحبان واحدها آسیب دیده شغلی از کرونا در استان تا به امروز 244 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت شده است.

پناه اظهار کرد: 15 مشاغل آسیب دیده از کرونا در بخش های تولیدی، خدماتی، گردشگری، حمل و نقل، ورزشی و دیگر صنف ها شناسایی شده است که تسهیلات اعتباری به این واحدها پرداخت می گردد.

وی، با بیان اینکه به کارگاه های تعطیل شده به ازاء هر نفر 16 میلیون تومان وام با نرخ 12 درصد پرداخت می گردد اضافه نمود: این تسهیلات 50 درصد آن به حقوق و دستمزد و 50 درصد دیگر به هزینه کارگاه اختصاص دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر بیان نمود: به واحدهای نیمه فعال آسیب دیده از کرونا هم به ازاء هر نفر 12 میلیون تومان وام حمایتی پرداخت می گردد.

پناه با بیان اینکه تا به امروز 2 هزار و 654 نفر درخواست وام حمایتی ناشی از خسارت کرونا داده اند گفت: درخواست این مشاغل برای دریافت وام حمایتی 840 میلیارد ریال است که تا به امروز 244 میلیارد ریال به یک هزار و 654 شغل پرداخت شده است.

وی از تمدید مهلت ثبت نام تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا اطلاع داد و بیان نمود: مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده ناشی از شیوع کرونا برای مشاغل بیمه شده تامین اجتماعی تا 15 شهریور و مشاغل غیر رسمی و شرکت های مالی بیمه نشده تا انتها شهریورماه تمدید شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر ثبت نام در سامانه کارا را برای دریافت وام حمایتی ضروری دانست و گفت: اعطای این تسهیلات تنها برای صاحبان کسب و کاری که به وسیله سامانه کارا به آدرسwww.kara.mcls.gov.ir ثبت نام نموده و فرایند پذیرش و معرفی آنها به موسسه اعتباری اجرا شده باشد، امکان پذیر است.

پناه، با اشاره به ثبت نام برای دریافت بیمه بیکاری به سبب آسیب دیدگان ویروس کرونا توضیح داد: 11 هزار و 90 نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند که 10 هزار و 16 نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شدند که به وسیله تامین اجتماعی پرداخت می گردد.

وی ثبت نام برای دریافت بیمه بیکاری را منوط به ثبت نام در سامانه تخصصی بیمه بیکاری دانست و گفت: تا به امروز افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری شده اند حقوق ماه های اسفند و فروردین را دریافت نموده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 264 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 264 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان بوشهر پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید