دشتهای بادام کوهی در دامنه رشته کوه جبالبارز ظرفیت بدیع گردشگری به شمار می رود

به گزارش وبلاگ ساختمان، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، دشتهای بادام کوهی در دامنه رشته کوه جبالبارز ظرفیت بدیع گردشگری به شمار می رود.

دشتهای بادام کوهی در دامنه رشته کوه جبالبارز ظرفیت بدیع گردشگری به شمار می رود

در دامنه رشته کوه جبالبارز و در نزدیکی این شهر منظره ای زیبا از درختان بادام کوهی به وسعت بیش از 300 هکتار وجود دارد که فصل شکوفه دهی این درختان دشت سبز را برای مدتی سفید می کند و منظرهی بسیار زیبا دارد.

این شکوفه ها و سرسبزی در نزدیکی محور جیرفت کرمان و به روایتی جیرفت بم قرار گرفته است.

نکته قابل توجه اینکه جاده قدیم این محورها از وسط این دشت 300 هکتاری درختان بادام میگذرد که به همت مسئولان قرار است این جاده گردشگری احیا و شرایط تماشای این منظره ها برای گردشگران فراهم شود. اقدامی که اگر به فعلیت درآید، یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه را در سطح ملی به منصه ظهور خواهد رساند. هر چند به همین شکل هم علاقمندان به طبیعتگردی را می تواند به سمت خود بکشد، زیرا بسکمک از طبیعتگردان مسیرهای سخت در طبیعت را از جذابیت های آن می دانند و مانعی برای حضور آنان در دل طبیعت نیست.

شهر جبالبارز در 45 کیلومتری جیرفت واقع شده و اگر از جیرفت به سمت کرمان حرکت و از تونل بهمن عبور کنید، به شهر جبالبارز می رسید.

مهدی صباحی، شهردار جبالبارز از جلسات متعدد خود با بخشدار جبالبارز پیرامون احیای جاده گردشگری جبالبارز (جاده قدیم) خبر داد و اضافه کرد: حرکت در این مسیر زیربنای ظهور ظرفیت های گردشگری شهر جبالبارز و روستاهای همجوار شهر است که با موضوع بخشداری و همراه با دهیاران این مهم رقم خواهد خورد.

مهدی سعیدی، بخشدار جبالبارز نیز به لزوم همکاری و همکمک دستگاه های اجرایی نظیر منابع طبیعی، محیط زیست، حمل و نقل و راهداری و میراث فرهنگی اشاره کرد و اضافه کرد: با هم افزایی و همدلی مسئولان می شود این ظرفیت گردشگری را در کشور فعال کنیم و امیدواریم که در شهرستان جیرفت و بویژه در بخش جبالبارز در این زمینه پیشقدم باشیم.

مهدی امیرحیدری، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای جیرفت هم برای کمک به احیای این جاده و رونق گردشگری آن ابراز آمادگی کرد و گفت: راهداری نمی تواند در این موارد هزینه های سنگینی کند اما امکانات این سازمان را در اختیار قرار می دهد و برای هرگونه تیغ زنی و بازگشایی مسیر اعلام آمادگی می کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت هم در این زمینه گفت: بخشی از منطقه جبالبارز تحت مدیریت محیط زیست و در منطقه ها حفاظت شده قرار گرفته است و بخشی با منابع طبیعی و محیط زیست به صورت مشترک است که در این بخش میتوان طرح های گردشگری را پیش برد که باید درخواست خود را اعلام کرده و بطور دقیق منطقه مورد نظر را مشخص کنند.

محمد کمالی اضافه کرد: اما در بخشهای حفاظت شده، موضوع از نظر صلاحیت سیاستگذاری در اختیار دبیرخانه شورای عالی محیط زیست است.

منبع: همگردی

به "دشتهای بادام کوهی در دامنه رشته کوه جبالبارز ظرفیت بدیع گردشگری به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشتهای بادام کوهی در دامنه رشته کوه جبالبارز ظرفیت بدیع گردشگری به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید