طوفان EQها؛ معرفی و نقد طراحی مرسدس بنز EQS شاسی بلند

به گزارش وبلاگ ساختمان، تنها کمتر از 24 ساعت پیش، مرسدس بنز از نسخه شاسی بلند یا SUV مدل لوکس EQS رونمایی کرد. اگر نسخه سدان EQS را که سال گذشته رونمایی شد، پرچمدار خودروهای برقی (سواری) مرسدس بدانیم پس بدون شک، EQS SUV همانند برادر بنزین سوزش، یعنی مرسدس بنز GLS، عنوان پرچمدار شاسی بلند این کمپانی را یدک خواهد کشید ، البته یک پرچمدار برقی!

طوفان EQها؛ معرفی و نقد طراحی مرسدس بنز EQS شاسی بلند

طراحی بدنه EQS SUV بر مبنای همان فلسفه طراحی مشترک با دیگر اعضای خانواده EQS شکل گرفته، یعنی پیکره ای ارگانیک و خطوطی نرم و روان و سیال که موافقان و مخالفان زیادی دارد. در طراحی این خودرو همانند دو برادر سدانش، یعنی EQS و EQE، هیچ اثری از خطوط شارپ و واضح و حجم سازی های اصطلاحا استخوانی و خشک و هندسی وجود نداشته و به جای آن، خطوط مواج، نرم و روان و عضلاتی پنهان، نقش اصلی در شکل گیری پیکره خودرو را داشته اند.

علیرغم تاکید مرسدس مبنی بر خاص بودن استایل محصول نوش، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان نشریات خودرویی، استایل بدنهEQS SUV در واقع همان سدان برقی است که اندکی مرتفع شده و نمای پشت آن نیز بیشتر مشابه یک استیشن واگن درشت اندام است تا یک اس یو وی! پس چندان عجیب نیست که بسیاری استایل آن را چندان عجیب و بدیع نمی دانند و منتقد این سبک نو در طراحی مرسدس بنز هستند. این شاسی بلند برقی همانند مدل سدانش بر اساس پلتفرم منعطف EVA2 ساخته شده، اما این بار در قامت یک اس یو وی یا کراس اوور درشت اندام سه ردیفه با هفت جایگاه.

قبلی 1 از 4 بعدی

نوترین آگهی های مرسدس بنز

پیش بینی می شود برد حرکتی موثر این خودرو، بالای 600 کیلومتر (با هربار شارژ بر اساس استاندارد WLTP) باشد که با توجه به قدرت پک باتری در نسخه های 450، 450 4Matic و 580 به بازار خواهد آمد. در نسخه پایه 450 از مرسدس بنز EQS SUV سیستم تک موتوره برقی را شاهدیم که سیستم چهار چرخ محرک به صورت آپشن قابل سفارش است، اما در نسخه 580 این کراس اوور برقی به صورت استاندارد تمام چرخ محرک است. EQS 450 در هر دو نسخه تک و دو دیفرانسیل توان تولید نهایت قدرت 355 اسب بخار و نهایت گشتاور 568 نیوتن متر را دارد.

در نسخه EQS SUV 580 با دو پیشرانه برقی توان تولید قدرتی معادل 536 اسب بخار و نهایت گشتاور 858 نیوتن متر است ضمن آنکه در تمام نسخه ها، تامین انرژی پیشرانه برقی از طریق پک باتری 107.8 کیلووات ساعتی لیتیوم یونی انجام می شود. علی رغم آنکه هنوز اطلاعاتی در مورد شعاع حرکتی نسخه 580 منتشر نشده، اما می توان تخمین زد پیمایش این مدل در حدود 442 کیلومتری باشد. این عضو نو خانواده EQS دارای سیستم تعلیق فعال با فنرهای تطبیق پذیر و امکان فرمان پذیری چرخ های عقب را دارد که تا 10 درجه قابلیت فرمان پذیری نیز دارد.

قبلی 1 از 3 بعدی

از نکات جالب در این مدل (همانند EQS سدان) درب موتور خودرو است که تنها باید از طریق تکنسین های مرسدس باز شود، اما در بخش طراحی داخلی باید گفت EQS SUV تقریبا هیچ تفاوتی با نسخه سدان خود ندارد. در نسخه پایه، صفحه نمایش بزرگی را در وسط داشبورد خواهید داشت که سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و در تریم های فول، این صفحه در یک پنل یکپارچه سیستم هایپر اسکرین MBUX را نمایش می دهد که قبل تر در EQS دیده بودیم.

آخرین نسخه از MBUX مجهز به هوش مصنوعی بسیار قوی است که فرمان های صوتی شما را اجرا می کند و حتی می تواند عادت های روزمره شما را شناسایی کند و آن را به صورت اتوماتیک پیشنهاد دهد. برای مثال، اگر شما هر روز در ساعت مشخصی تماسی تلفنی برقرار می کنید یا پس از کار با همسر خود تماس می گیرید، سیستم این عادت شما را شناسایی کرده و پیشنهاد انجامش را به شما می دهد. علاوه بر این، در این خودرو سیستم صوتی حرفه ای Burmester 3D را داریم و در کنار آن، امکان اتصال بیسیم اپل کار پلی و اندروید اتو هم فراهم است.

کیفیت مواد به کار رفته در کابین این مدل به حدی بالا بوده که تقریباً جای هیچگونه گلایه ای را باقی نمی گذارد. بزرگ قامتِ برقی مرسدس به صورت استاندارد با دو ردیف جایگاه و به صورت 5 نفره عرضه می شود، اما در صورت سفارش مشتری ردیف سوم با امکان استفاده 7 نفر نیز قابل ارائه است.

خرید و فروش و قیمت مرسدس بنز

نوترین آگهی های مرسدس بنز
منبع: دیوار

به "طوفان EQها؛ معرفی و نقد طراحی مرسدس بنز EQS شاسی بلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان EQها؛ معرفی و نقد طراحی مرسدس بنز EQS شاسی بلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید