فیلم تازۀ مرد مورچه ای؛ یک بنجل بی ارزش کوانتومی!

به گزارش وبلاگ ساختمان، قرار بود این فیلم گام اول از فاز پنجم مارول باشد؛ اما از نظر اغلب منتقدان چیزی بیش از اکشن کلیشه ای و داستان نامعقول در آن به چشم نمی خورد.

فیلم تازۀ مرد مورچه ای؛ یک بنجل بی ارزش کوانتومی!

وبلاگ ساختمان | فیلم مرد مورچه ای و زنبورک؛ شیدایی کوانتومی (Ant-Man and the Wasp: Quantumania) سومین فیلم از مجموعۀ مرد مورچه ای و سی و یکمین فیلم از دنیای سینمایی مارول است. هواداران دنیای مارول مدت ها منتظر بودند تا در این فیلم بتوانند ماجراجویی های مجذوب کنندهی را در قلمرو کوانتومی دیدن نمایند.

به گزارش وبلاگ ساختمان ؛ اما حالا بعد از اکران به نظر می رسد که فیلم اصلا به دل منتقدان ننشسته و بازخورد های منفی زیادی را دریافت نموده است. بیشتر منتقدان به صحنه پردازی کلیشه ای، داستان سست و قابل پیش بینی، جلوه های ویژۀ بی روح و اکشن معمولی و بی رمق فیلم اشاره نموده اند.

در این فیلم دو همراه ابرقهرمان یعنی اسکات لنگ و هوپ ون داین به عنوان مرد مورچه ای و زنبورک، به اتفاق دختر اسکات، وارد ماجراجویی در دنیای کوانتومی می شوند و در آنجا با موجودات عجیب تازه ای آشنا می شوند. این ماجراجویی، آن ها را به مسیر ها و قلمرو هایی فراتر از حد تصورشان می برد.

کلیت داستان را وقتی می شنویم احتمالا مجذوب کننده به نظرمان می رسد، اما می گردد گفت که در طول بیش از دوساعت زمان فیلم، کمترین نشانی از مجذوب کنندهیت به چشم نمی خورد. منتقد نشریۀ گاردین که فقط دو ستاره از پنج ستاره را به این فیلم داده، در نقد نسبتا کوتاه خود اینطور نوشته است:

وقتی با فیلمی طرف هستیم که ساختمان هایش شاخک دارند و یکی از شخصیت های مکملش از کلم بروکلی ساخته شده، شاید منصفانه نباشد که از آن به خاطر نداشتنِ منطق و معقولیت انتقاد کنیم! اما به هر حال این محصول تازۀ مارول واقعا سردرگم نماینده و غیرمنطقی است؛ این در حالی است که تقریبا سراسر دیالوگ های این فیلم پر از شرح و شرح هایی هستند که گاهی چندتا متلک و شوخی هم بین آن ها پیدا می گردد.

تازه این نقد در مقابل برخی دیگر از نقد ها آنقدر ها هم منفی به حساب نمی آید. منتقد وبسایت splicetoday با بیانی کنایه آمیز پرسیده است: آیا قبلا فیلم هایی که از روی کمیک بوک ها ساخته می شدند مجذوب کننده نبودند؟ او ادامه داده است که این فیلم مقدمۀ بدی دارد، جلوه های ویژه اش زشت هستند و اکشن ملال آوری هم دارد. او نقد خود را در این جمله خلاصه نموده است (که شاید بگردد آن را خلاصۀ بیشتر نقد های مربوط به این فیلم به حساب آورد): این بنجلِ بی ارزش یکی از بدترین فیلم هایی است که تا به حال به وسیله مارول فراوری شده است.

منبع: فرادید

به "فیلم تازۀ مرد مورچه ای؛ یک بنجل بی ارزش کوانتومی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم تازۀ مرد مورچه ای؛ یک بنجل بی ارزش کوانتومی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید